5 manieren om meer online leads te genereren

 

Online presteren is de droom van veel bedrijven. Steeds minder consumenten zullen je bedrijf via offline kanalen vinden. Daar waar de kansen online enorm zijn! Je bereikt niet langer enkel klanten uit je directe omgeving, maar ook uit andere delen van Nederland. Het is zelfs mogelijk om je op omliggende landen te focussen. In dit artikel vind je vijf tips, die jou helpen om meer online leads te genereren voor je bedrijf. 

 Tip 1: richt je op de SEO van je website

Onderdeel van het genereren van online leads is de positie van je website in de zoekresultaten. Zorg dat je hoger in bijvoorbeeld Google komt, door te werken aan het linkprofiel van je website. Het is een belangrijk onderdeel van SEO, zoekmachineoptimalisatie.  

online doorgroeien

Tip 2: koop advertenties middels SEA

Naast SEO kan ook SEA, adverteren in zoekmachines, interessant zijn. Waar SEO gericht is op de langere termijn, helpt SEA je ook op korte termijn te presteren. Houd er rekening mee, dat SEA je op langere termijn weinig oplevert. Kies dus altijd voor een combinatie van SEO en SEA! 

 Tip 3: werk aan een passende huisstijl

Het is belangrijk dat consumenten je op verschillende kanalen herkennen. Dit doe je door voor een eenduidige huisstijl te kiezen! Gebruik een huisstijl niet alleen op je website, maar ook op kanalen op sociale media en bijvoorbeeld in offline uitingen. 

 Tip 4: schrijf pakkende en aansprekende teksten

Een bezoeker is niet direct een lead! Zorg dat je teksten pakkend en aansprekend zijn. Maak ze niet te lang en zet consumenten op de juiste plekken aan tot het uitvoeren van een actie; het afnemen van een product of dienst. Pakkende en aansprekende teksten laten schrijven? Marco Bouman helpt je graag!

Tip 5: schakel een marketingbureau in</h2> 

Om de verschillende tips uit dit artikel op de juiste wijze toe te passen op je eigen website, loont het om hier een professioneel marketingbureau voor in te schakelen. Het kan je veel geld besparen!

Plaats als eerste een reactie