Er zijn tegenwoordig zoveel artikelen over SEO of in goed Nederlands zoekmachine optimalisatie, dat je door de bomen het bos niet meer kunt zien. Enfin, veel van die artikelen bevatten veel opgeklopte lucht en informatie waar je als ondernemer zijnde eigenlijk niet veel mee kunt. In dit artikel gaan we het wat anders doen, we geven je drie korte praktische hapklare tips die je vandaag nog kunt toepassen voor meer SEO succes op de korte termijn. Echte quick wins dus.
Tip nummer 1, de title tag is nog immer erg belangrijk. De title tag is zeg maar het stukje tekst dat je ziet in de browser balk bij het bezoeken van een pagina van een website. Idealiter beschrijft deze title tag wat de pagina aanbiedt op een duidelijke en overtuigende manier. Duidelijk omdat zoekmachines moeten kunnen begrijpen wat deze pagina precies doet en aanbiedt. Overschat de intelligentie van zoekmachines niet, het is nog steeds broodnodig om duidelijk en zorgvuldig de title tag in te vullen. Overtuigend omdat je wilt dat zoekmachine gebruikers juist op jouw resultaat klikken en niet die op die van de concurrent. Hoe doe je dit? Schrijf de title tag aantrekkelijk op basis van de mindset van je ideale klant. Om hier achter te komen kun je surveys houden of interviews met typische klanten om erachter te komen wat hun motiveert, en dit zijn dan de sleutel woorden of termen om te gebruiken in marketing, waar de title tag onderdeel van is. Zie de meta beschrijving en de title tag van de website als een advertentie, deze moet idealiter web gebruikers aansporen te klikken. Indien je hier geen gevoel voor hebt, zet dan een copywriter specialist in zoals Swaans communicatie.
Sowieso, indien je niet zo goed kunt schrijven, idealiter besteed je de teksten uit aan een partij die kaas gegeten heeft van SEO, van web inhoud in het algemeen, copywriting en conversie optimalisatie. Al deze vakgebieden dient men kennis van te hebben om tot uitstekend presterende website teksten te komen. Het meest ideaal is als deze partij zich in je omgeving bevindt. Ben je bijv. gevestigd in Tilburg, kies dan voor Swaanscommunicatie uit hartje Tilburg. Naar onze ervaring helpt het enorm om eens in levende lijve om tafel te zitten om een en ander door te nemen voordat men begint met schrijven. Een tekstbureau in de omgeving bespaart je dan brandstofkosten en tijd. Veel succes gewenst met de content verbeteringen van jouw website.