Een foto of video zegt vaak meer dan duizend woorden, is een veelgebruikte uitspraak. Wellicht kent u het van televisie, van uw familie bij het laten zien van de vakantiefoto’s, enzovoorts. Het principe geldt ook voor veel bedrijven, zeker wanneer u heel specifieke of ontastbare producten aanbiedt. Voor uw potentiële klanten kan het hierbij lastig zijn om een beeld te krijgen bij uw product. Wat verkoopt u nu precies? Wat zijn de voordelen voor de klant? Enzovoorts. Ook in een dergelijke situatie kan een animatie of film de uitkomst bieden. Presenteer uw bedrijf met een film, die aansluit bij het karakter van uw bedrijf! Houd het zakelijk, of kies juist voor een speelse manier van presenteren.
Opbouw van een animatiefilm
Bij het maken van een korte film voor uw bedrijf wordt vaak gewerkt met een vaste opbouw. Eerst krijgt de potentiële klant een beeld van uw bedrijf, vervolgens zal de klant geïnformeerd worden over de aangeboden producten of diensten en tot slot vertelt u meer over het ‘waarom’ van uw product. Vaak is het namelijk belangrijker om een klant te vertellen waarom hij of zij uw product of dienst af dient te nemen, in plaats van te beschrijven wat een klant nu eigenlijk koopt. Speel hier op in bij de productie van uw animatiefilm om de omzet van uw bedrijf te vergroten!
Naast het informeren van bezoekers is het doel van een bedrijfsfilm of een filmpje voor uw product, natuurlijk het vergroten van de conversie of omzet van uw onderneming. Door klanten beter te informeren over het product en de specifieke voordelen hiervan, zullen meer klanten uiteindelijk overgaan tot de aanschaf van uw product. Kortom, een investering in de toekomst van uw onderneming die u er over het algemeen snel weer uit heeft.