Wanneer u de trotse eigenaar van een webwinkel bent, wilt u een zo hoog mogelijke conversie en daarmee omzet behalen. Het is echter niet altijd even eenvoudig om de conversie van uw webwinkel te vergroten, zeker niet als u nog niet bekend bent met tools als Google Analytics. Hiermee kunt u de bezoekersstromen op uw website nauw monitoren om hierop in te spelen met unieke aanbiedingen, speciale pagina’s met nuttige informatie, enzovoorts. Er zijn gelukkig verschillende bedrijven, die u graag helpen bij het vergroten van uw omzet. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze 8 tips voor meer omzet en conversie.
Houd een blog bij voor meer bezoekers
Een van de manieren om de omzet van uw webwinkel te vergroten, is door bezoekers opnieuw naar uw webwinkel te laten komen. Dit kan bijvoorbeeld door een blog bij te houden, met aantrekkelijke onderwerpen die aansluiten bij de doelgroep van uw webwinkel. Wanneer u een webshop met kleding heeft, kunt u een blog beginnen over fashiontrends, leuke combinaties van kleding, enzovoorts. Hiermee inspireert u bezoekers, kunt u de conversie omhoog halen en zullen bezoekers nogmaals terugkeren om nieuwe artikelen te lezen.
Dit is slechts een voorbeeld van een manier om de omzet te vergroten. Zo kunt u bijvoorbeeld ook kiezen voor e-mailmarketing. Hierbij vraagt u bezoekers hun e-mailadres achter te laten, die u later gebruikt voor het versturen van interessante nieuwsbrieven. Vaak heeft een nieuwsbrief een meerwaarde, als u hier verwijst naar de nieuwe artikelen op uw blog, informatie geeft over nieuwe producten of bijvoorbeeld aangeeft dat er een sale op komst is. Door aanbiedingen alvast in de nieuwsbrief te benoemen, is de kans groot dat geïnteresseerden doorklikken naar uw website om de volledige sale te bekijken.