Waarom overstappen van provider kan lonen.

We kijken er allemaal naar uit. Elke twee jaar mag je mobiele abonnement weer worden verlengd en dat betekent een nieuwe telefoon! Uiteraard wil je niet te lang wachten en verleng je zo snel mogelijk, zodat je gelijk van je nieuwe telefoon kan genieten. Maar is het wel zo verstandig om altijd maar blindelings te verlengen? In dit artikel geven we enkele tips die kunnen helpen bij je keuze.

 

Bekijk de acties van andere providers

Er ontstaat steeds meer concurrentie in de wereld van telecom. De markt is makkelijk toegankelijk doordat veel providers hun diensten enkel via het internet aanbieden. Hierdoor hoeven ze geen pand te onderhouden, wat uiteindelijk ook de consument geld scheelt.

 

Zo hanteren veel providers welkomsacties om je maar als klant te kunnen binden. Van korting op je telefoon tot (een tijdelijke) korting op je abonnementskosten. Het loont dus om te vergelijken.

 

Kijk wat je achter laat

Diverse providers hanteren groepskortingen, zoals familiekorting. Wanneer er minimaal twee personen op hetzelfde adres een KPN abonnement hebben, krijgen beide personen een korting op het maandbedrag. Wanneer één van de twee besluit om weg te gaan, vervalt voor beiden de korting. Kijk dus wat je achter laat!

 

Houd rekening met een opzegtermijn

Wanneer je besluit om over te stappen naar een andere provider, kan dit 60 dagen voor de einddatum van je oude contract. Je nieuwe contract bij de nieuwe provider gaat op pas in op de oude einddatum. Ondanks dat je abonnement pas twee maanden later ingaat, krijg je wel alvast je nieuwe telefoon. Wanneer je je nummert meeneemt naar je nieuwe provider, hoef je niet op te zeggen bij je oude provider, dit doet de nieuwe provider voor je. Besluit je om een nieuw nummer te nemen en je zit bijvoorbeeld nu bij KPN? Vergeet dan niet om minimaal een maand voor de einddatum van je contract je abonnement bij KPN op te zeggen.

Plaats als eerste een reactie